100 לילות ניסיון
12 שנות אחריות
משלוח חינם
סואניו - חלום של מזרן לוגו
סואניו - חלום של מזרן לוגו

מה זה ויסקו ואיך זה קשור למזרנים?

מזרנים הם מרכיב מכריע בחיי היומיום שלנו, המשפיעים במידה ניכרת על הבריאות והתחושה הכללית בשגרה. כאשר אתם מחפשים מזרנים אתם בטח נתקלים בין יתר סוגי המזרנים גם במזרני ויסקו אבל לא תמיד יודעים מה הקשרו למזרן שאתם מעוניינים לרכוש. אם כך, חשוב שתדעו, לוויסקו יש תפקיד משמעותי בתעשיית המזרנים. ומעבר לכך, זהו חומר מאד מבוקש ויש לו יתרונות רבים לכך שהביקוש הוא גבוה.

מה זה ויסקו?

ויסקו פותח במקור על ידי נאס"א בשנות ה60 כדי לשפר את בטיחות כריות המטוסים. עם זאת, עד מהרה הויסקו מצא את דרכו למוצרים מסחריים שונים, כולל תעשיית המזרנים וזאת בשל תכונותיו יוצאות הדופן להורדת הלחץ מהגוף ושיפור הנוחות בחיי היומיום.

ויסקו, הידוע גם בכינוי קצף זיכרון נמצא בדרך כלל בשכבות העליונות של מזרון. תכונותיו הייחודיות הפכו אותו לחומר הגלם המבוקש ביותר עבור יצרני מזרנים וצרכנים כאחד ויש לכך לא מעט סיבות, ןביניהן:

  • הקלה בלחץ

אולי היתרון המשמעותי ביותר של ויסקו הוא יכולתו לפזר משקל באופן שווה, ובכך להקל על נקודות לחץ. הוא מועיל במיוחד עבור אלו הסובלים מכאבי פרקים או אלו המתקשים לישון בשל כאבים או אי נוחות בלילות.

  • בידוד תנועה

היכולת של ויסקו לספוג אנרגיה הופכת אותו גם לחומר מצוין המסייע בהעברת התנועה. עבור זוגות או יחידים החולקים מיטה, המשמעות היא שתנועות מצד אחד של המיטה יהיו פחות מורגשות וכך לא יוכלו להפריע לאדם השני הישן בצד האחר של המזרן.

  • נוחות מותאמת אישית

היכולת של ויסקו להשתנות לצורת הגוף של אדם היא עוד אחד מהיתרונות המשמעותיים שלו. הוא 'זוכר' את מבנה הגוף של הישן, ומאפשר חווית שינה מותאמת המציעה נוחות ותמיכה מיטביים.

  • עמידות

למרות אופיו הרך, ויסקו עמיד להפליא. מזרון ויסקו איכותי יכול להחזיק מעמד עד עשר שנים עם טיפול נכון, ומעניק תמורה מצוינת לרוכשים אותו.

מה הקשר בין ויסקו לנאס"א?

לויסקו היסטוריה ייחודית ומרתקת שמקורה בנאס"א, מינהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי של ארצות הברית. בעידן משימות אפולו, נאס"א חיפשה דרכים לשפר את הבטיחות של החלליות במהלך הנחיתה וההמראה והיא חיפשה חומר שיוכל לספוג ולפזר באופן שווה את ההלם שחווים אסטרונאוטים בשלבים אלה. המטרה הייתה ליצור חומר רך, סופג אנרגיה ומסוגל לחזור לצורתו המקורית לאחר עיוות.

נאס"א התקשרה עם צ'רלס יוסט, מהנדס אווירונאוטיקה, לפיתוח החומר הזה. החברה של יוסט פיתחה סוג חדש של פלסטיק שהפגין מאפיינים צמיגיים ואלסטיים בעת לחץ ומכאן המונח "ויסקו אלסטי". ה'קצף' היה בעל תאים פתוחים, כלומר הוא היה מלא בתאים זעירים מלאי אוויר. כאשר הופעל לחץ, האוויר היה דולף לאט אל מחוץ לתאים, מה שגורם לקצף להידחס לאט ולהתאים לצורת הלחץ. לאחר הסרת הלחץ, התאים היו מתמלאים לאט באוויר, מה שגורם לקצף לחזור לצורתו המקורית ולכן הוא נקרא גם 'קצף זיכרון', כי הוא 'זוכר' את הצורה שאליה הוא הותאם.

כאשר נאס"א שחררה את חומר הויסקו בתחילת שנות ה80, Fagerdala World Foams הייתה אחת החברות הבודדות שהיו מוכנות לעבוד איתה, מכיוון שתהליך הייצור היה עדיין פחות אמין בעיני הציבור. לאחר מכן נעשה שימוש בויסקו גם במסגרות רפואיות. לדוגמה, כאשר מטופלים נדרשו לשכב ללא תנועה במיטה, על מזרון יציב, למשך תקופה הלחץ על חלק מאזורי גופם פגע בזרימת הדם, וגרם לפצעי לחץ. מזרני קצף זיכרון הפחיתו משמעותית אירועים כאלה.

מזרן ויסקו או הויסקו עצמו בכלל היה בתחילה יקר מדי לשימוש נרחב, אך הפך לזול יותר. השימושים הביתיים הנפוצים ביותר שלו הם מזרנים, כריות, נעליים ושמיכות. יש לו שימושים רפואיים, כגון כריות מושב לכסא גלגלים, כריות למיטה בבית חולים וריפוד לאנשים הסובלים מכאבים ארוכי טווח או בעיות יציבה.

מזרון ויסקו הוא בדרך כלל צפוף יותר ממזרני קצף אחרים, מה שהופך אותו לתוך ויציב יותר. מזרני ויסקו הם בעלי תכונת מוצקות קשה עד רכה המביאה לנוחות מיטבית. מוצקות זו נמדדת על ידי דירוג של כוח ייחודי שבעצם בודק עד כמה הקצף יכול להרגיש רך כאשר הוא דחוס.

למזרני ויסקו מהדור השני והשלישי יש מבנה של תאים פתוחים המגיב לחום ולמשקל הגוף על ידי יציקה לגוף הישן. המזרנים הללו מסייעים בהפגת נקודות לחץ, מונעים פצעי לחץ ולמעשה מביאים לחיים איכותיים יותר.

מה הכי חשוב לדעת על מזרני ויסקו?

חומר הגלם ויסקו השפיע באופן משמעותי על תעשיית המזרנים עם תכונותיו הייחודיות, ומציע הפגת לחץ יוצאת דופן, בידוד תנועה, נוחות מותאמת אישית ועמידות גבוהה. מזרנים צריך להתאים באופן אישי, ולכן אנשים רבים מגלים שמזרן ויסקו יכול לשפר את איכות השינה שלהם באופן משמעותי מהרגע שהם בודקים אותו היטב. כמו בכל רכישה משמעותית, ביצוע מחקר וסקר מקיפים וכמובן בדיקת אפשרויות שונות יסייעו לכם למצוא את המזרן הטוב ביותר עבור הצרכים האישיים שלכם.

לסיכום, ויסקו, או קצף זיכרון אם תבחרו לקרוא לו כך, פותח במקור על ידי נאס"א ומהנדס אווירונאוטיקה כדי לשפר את הבטיחות והנוחות של מושבי מטוסים. המאפיינים הייחודיים שלו מצאו את דרכם במהירות ליישומים שונים אחרים, בעיקר בתעשיית הבריאות ומאוחר יותר במוצרים לצרכן, שם הוא ממשיך להציע נוחות ותמיכה משופרים.

כאשר אתם בוחרים את מזרן הויסקו המתאים לכם, אתם למעשה צריכים להתאים את המזרן לצרכי השינה שלכם ולדעת, שזה למעשה החבר הכי טוב שלכם שאחראי לשינה טובה ומתוקה, ולשגרה יומיומית איכותית וטובה. כי אחרי הכל ,כאשר אתם מפקידים בידי אנשי המקצוע המבינים במזרנים ומסייעים לכם לבחור את השינה שלכם, את מפקידים בידיהם את הדבר החשוב לכם מכל, את איכות החיים שלכם. ועל איכות חיים, לא מתפשרים.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך..
© כל הזכויות שמורות - סואניו מזרני נוחות
פרוזיטיב - שיווק ובניית אתרים
menu-circle
יצירת קשר
close slider
לייעוץ חינם מנציג שינה השאירו פרטיכם בטופס ונציג יחזור אליכם בהקדם!

    עגלת הקניות0
    אין מוצרים בעגלה
    המשך לקנות
    0
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן