100 לילות ניסיון
12 שנות אחריות
משלוח חינם
סואניו - חלום של מזרן לוגו
סואניו - חלום של מזרן לוגו

מזרן קשיח או מזרן רך?

שינה היא חלק בלתי נפרד מאיכות החיים הגבוהה שלנו, ולכן חשוב שאיכות השינה תהיה מיטבית. כאשר אנחנו לא ישנים טוב היומיום שלנו נראה פשוט אחרת. הפרודוקטיביות פחות טובה, והתקשורת עם הסביבה אינה איכותית. אחת ההתלבטויות הנפוצות בקרב אנשים המחפשים לקנות מזרן חדש היא האם לבחור מזרן קשה או רך. אמנם אין תשובה חד משמעית, אבל מאמר זה ידון ביתרונות ובחסרונות של מזרנים קשיחים ורכים כאחד, כמו גם בגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת המזרן המתאים עבורכם.

מזרן קשיח או מזרן רך – מה מתאים לכם?

אם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים עצבניים באמצע היום, עייפים מהרגיל או אפילו עם כאבים בברכיים בגב או בצוואר, רוב הסיכויים שהמזרן שאתם ישנים עליו פשוט לא מתאים לכם.

כאשר אנחנו בוחרים מזרנים חשוב לשים לב ליתרונות ולחסרונות של כל אחד מהסוגים. הדילמה בין מזרן רך לקשיח היא מאד מוכרת ונפוצה. רוב האנשים מעדיפים כיום את המזרנים הקשיחים ויש לכך לא מעט סיבות, וגם כמובן, יתרונות, וביניהם:

  • תמיכה

מזרן קשיח מספק תמיכה טובה יותר לעמוד השדרה, שומר על עמוד שדרה ישר ומונע עקמת. המזרן הקשיח מפחית את הסיכון לפתח כאבי גב וממזער את אי הנוחות למי שכבר סובל מהם.

  • עמידות

מזרונים קשיחים הם בדרך כלל עמידים יותר מהמזרנים הרכים. הם פחות נוטים לצנוח ושומרים על צורתם למשך זמן ארוך יותר.

  • פחות העברת תנועה

מזרן מוצק יותר יכול לספוג תנועות טוב יותר, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור אנשים שאינם מצליחים לישון שינה עמוקה או אלה שחולקים מיטה עם בן זוג ואינם מעוניינים בתנודות תכופות.

ישנה גם העדפה אל מזרנים רכים בשל התחושה הרכה והנעימות המיידית. מזרן רך יכול לעזור להקל על הלחץ על המפרקים והשרירים, ולספק הקלה למי שסובל מכאבי פרקים, דלקת פרקים או פיברומיאלגיה.

יחד עם זאת, חשוב לדעת, הוא מספק פחות תמיכה. מזרן רך עשוי שלא לספק תמיכה נאותה לעמוד השדרה, מה שיוביל לכאבי גב. כמו כן, מזרנים רכים נוטים לצנוח ועשויים לא להחזיק מעמד להבדיל מהמזרונים הקשיחים.

מזרנים רכים עלולים שלא לבדל תנועות במזרן, מה שיכול להוביל לשינה שאינה טובה עבור אנשים להם שינה קלה או עבור הישנים עם בני זוג.

מה הכי חשוב לדעת כשרוכשים מזרן?

כאשר אתם מתכננים לרכוש מזרן בין אם מזרון קשיח ובין אם מזרנים ללא קפיצים חשוב לקחת בחשבון כמה גורמים בסיסיים:

  • תנוחת שינה

לתנוחת השינה המועדפת עליכם תפקיד משמעותי בקבלת ההחלטה לגבי המזרן הטוב ביותר עבורכם. אנשים הישנים על הצד נהנים בדרך כלל ממזרנים רכים יותר, בעוד שאנשים שישנים על הגב והבטן עשויים למצוא נוחות רבה יותר במזרן קשיח.

  • משקל גוף

אנשים בעלי משקל עודף יותר עשויים לדרוש מזרן קשיח יותר לתמיכה נאותה, בעוד שאנשים בעלי משקל קל יותר עשויים למצוא את המזרן הרך יותר נוח.

בסופו של דבר, ההעדפה האישית משחקת תפקיד משמעותי בקביעת המזרן הנכון. גם למזרנים קשיחים וגם למזרנים רכים יש את היתרונות והחסרונות הייחודיים שלהם. הבחירה בין השניים תלויה במידה רבה בתנוחת השינה, משקל הגוף וההעדפה האישית של האדם כאשר רוב האנשים אכן בוחרים בשנים האחרונות יותר במזרון שהינו מזרון קשה בשל יתרונותיו הרבים.

מזרן קשיח או מזרן רך – שאלות ותשובות

  • כיצד אפשר לקבוע אם מזרן קשיח או רך טוב יותר לאיכות השינה?

על מנת שתוכלו לקבוע את המזרן הטוב ביותר עבור איכות השינה שלכם, חשוב לקחת בחשבון את תנוחת השינה המועדפת, משקל הגוף והעדפות הנוחות האישיות. אנשים הישנים על הצד אוהבים בדרך כלל מזרנים רכים יותר, בעוד שאנשים הישנים על הגב ועל הבטן עשויים למצוא נוחות רבה יותר במזרונים הקשיחים יותר יותר. בנוסף, אנשים בעלי משקל כבד יותר יכולים לקבל יותר תמיכה ממזרן קשיח בעוד שאנשים במשקל קל יותר עשויים להעדיף מזרון רך. בסופו של דבר, ניסיון של בחירת המזרנים השונים הוא המפתח למציאת המזרן המתאים ביותר לצרכים שלכם.

  • איך יודעים מתי הגיע הזמן להחליף את המזרן?

בדרך כלל יש להחליף מזרנים כל 7-10 שנים, אך זה יכול להשתנות בהתאם לאיכות ולסוג המזרן. הסימנים שהגיע הזמן להחליף את המזרן כוללים שקעים במזרן, גושים או אי אחידות, אי נוחות או כאב מוגבר, החמרה באלרגיות, או אם אתם מוצאים את עצמכם ישנים טוב יותר על מזרונים אחרים כמו בבתי מלון, או צימרים.

  • מהי הדרך הטובה ביותר לשמור על המזרן ולהאריך את תוחלת החיים שלו?

כדי לשמור על המזרן ולהאריך את תוחלת חייו, יש להשתמש במגן מזרן על מנת להגן עליו מפני כתמים, אלרגנים או שפיכת נוזלים. יש לסובב את המזרן כל 6 חודשים על מנת לפזר את הבלאי באופן שווה. יש לוודא תמיכה נאותה באמצעות מסגרת המיטה או בסיס שהינו יציב. חשוב לנקות את המזרן באופן קבוע על ידי שאיבת אבק ואף ניקוי נקודתי של כל הכתמים הקיימים, ובאופן כללי יש לאוורר את חדר השינה ואת המזרן על מנת שלא תצטבר לחות.

למזרנים שלנו >
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך..
© כל הזכויות שמורות - סואניו מזרני נוחות
פרוזיטיב - שיווק ובניית אתרים
menu-circle
יצירת קשר
close slider
לייעוץ חינם מנציג שינה השאירו פרטיכם בטופס ונציג יחזור אליכם בהקדם!

    עגלת הקניות0
    אין מוצרים בעגלה
    המשך לקנות
    0
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן